Bakırköy'ün Cazibe Merkezi: Capacity
Capacity kurulduğu günden itibaren sürekli gelişim gösteren, ziyaretçi sayısını artıran bir konuma sahip. AVM bünyesinde yaklaşık 217 kiracı bulunuyor. AVM'nin lokasyonu da oldukça iddialı. Özellikle AVM yatırımlarında ilk iki yıl ziyaretçi bazında kabul görmekle geçtiği baz alınırsa Capacity lokasyon ve konsept olarak bu sıkıntıları çok kısa sürede aşan bir AVM kimliğinde. Bu noktada en önemli avantajın yaya trafiğinin olduğunu söyleyen Genel Müdür Özcan Ekşib şu bilgileri veriyor: “Ben hep yaya trafiğinin olmadığı yerde alışveriş merkezinin olmayacağını söylüyorum. Dolayısıyla bu gerçekten hareket ettiğimiz zaman Capacity'in bulunduğu lokasyonun son derece iyi olduğunu söyleyebiliriz. Sektördeki deneyimlerim bana hep bunu gösterdi. İstanbul'un en iyi lokasyonlarından birinde yapılanan Capacity yakın bölgelerde birçok AVM olmasına rağmen bundan olumsuz olarak etkilenmediği gibi sürekli bir adım önde olmayı da başardı. AVM'nin en büyük özelliklerinden biri de gelen ziyaretçinin son derece rahat olması.”
PERFORMANS YÜKSEK.
“AVM olmadan markalar, markalar olmadan da AVM olmaz” diyen Özcan Ekşib birbirine bağlı bu zinciri doğru oluşturmanın başarıyı getireceğine dikkat çekiyor. Markaların Capacity'de beklentilerin üzerinde bir performans gösterdiğini belirten Özcan Ekşib şöyle devam etti: “Şu anda hiç boş mağaza olmadığı gibi 120 civarında kiralama talebi değerlendirilmek üzere bekliyor. Açıldıktan sonra ciddi sıkıntılar yaşayan alışveriş merkezlerinin yanı sıra Capacity'nin değerlerini yükselten bakış açısı sayesinde kısa sürede hedeflediği noktaya ulaştığını söyleyebiliriz. Bu markalaşma süreci ziyaretçi profilini geliştirdikçe bizler de hizmet sınırlarımızı geliştirdik. Kısacası bunun karşılıklı bir alışveriş olduğunu söyleyebiliriz. AVM'lerin en önemli özelliklerinden biri de konumlandıkları bölgede bir rant oluşturmaları. İstanbul'un çok kalabalık bir şehir olduğu gerçeği bir yana öne çıkan çok yoğun bölgelerin potansiyelini de unutmamak gerekir. Genelleme yapacak olursak bugün Türkiye'de yaklaşık 280 AVM yatırımı bulunuyor.